Generalforsamling 2017

23. mars 2017 ble Generalforsamling for Markedsføringsforeningen avholdt i Bankkjelleren. Det ble en trivelig og sosial aften med tapas, god drikke og for første gang Kahoot-quiz - med stor suksess!

 

KONSTISTUERT STYRE FOR 2017 ER SOM FØLGER: 

Ida Rosåsen - styreleder
Maja Marum - nestleder
Christin Dahl - styremedlem
Jim Roger Pettersen - styremedlem
Randi Røinaas Lomeland - styremedlem
Dag Runar Pedersen - styremedlem og kasserer

Jan Kristian Benestad - varamedlem
Anne Danielsen - varamedlem
 

Vedlagt følger protokoll for kvelden. 

Som årsberetningen forteller, har MFF hatt et godt år med svært solid oppmøte på samtlige arrangementer. Gode, solide foredragsholdere har stått for et variert og spennende program, og årets store Julefrokost i Q42 satt nye rekorder med over 180 påmeldte!  

Den store julefrokosten - 2016

Årets store julefrokost lå tidlig an til å bli en populær event, og sannelig slo vi alle rekorder: nær 200 påmeldte! Q42 leverte splitter nye, flotte lokaler og nydelig julefrokostbuffet. Konferansier Olav Dale tok oss solid og underholdende gjennom morgenen, og Mysti spilte stemningsfulle juleslagere. 

Årets finalister til prisen Årets markedsfører i Vest-Agder var:

Kanalbyen, Strai kjøkken og Palmesus.
 

Årets jury bestod av: 

Aleksander Lien - Nestleder MFF
Cecilie Andersen - Agderforskning
Tobias Sindland - 07 Sør
Camilla Strønstad - Skeie Eiendom
Svein E. Berglihn - Berglihn Gullsmed
Geir Tønnesland - SG Armaturen
Jan Kristian Benestad - Igland Garasjen
Tove Timenes - Strai kjøkken (ble erstattet av Vibeke Bals Borge Håverstad fra Cameron)


Årets vinner er Palmesus!


Her er juryens begrunnelse: 

Med 4458 festivaler i Norge er disse tro mot egen strategi i sin bevisste branding av konsept; strandfest, ikke festival – en unik posisjon med fokus på setting fremfor booking.
Gjennomarbeidet markedsstrategi opprettholder en «top of mind» også «off-season», med tilpasset innhold og aktivitetsnivå som kulminerer med «årets strandfest».

I samarbeid med lokale aktører er festivalen nyskapende i sitt fokus på egenutvikling av løsninger på mobile flater for dreining av egen kundemasse til egeneide kanaler. Kombinert med ny teknologi og atferdsbasert kommunikasjon gir dette kundeinnsikt, og muligheter for optimalisering av tilbud til publikum i tett samarbeid med en imponerende portefølje av samarbeidspartnere. En vellykket duplisering av etablerte sosiale medier og egen applikasjon bidro også til at 95% av årets billetter ble solgt via egne kanaler.

Med løpende utvidelse av egen verdikjede, som «Palmesus hotell» og «Palmesus togvogn», tas det også i større grad kontroll over kvalitetsparametere knyttet til kundens totalopplevelse.

Palmesus befester sin posisjon på dette særegne «bransjekartet», både nasjonalt og internasjonalt, og lykkes så til de grader med å leve opp til sitt løfte om å være Skandinavias største strandfest! Med 30.000 besøkende hvorav 80% er tilreisende, gir dette betydelige ringvirkninger for lokalt arbeids- og næringsliv.

Gratulerer Årets markedsfører 2016 – PALMESUS!

Generalforsamling 2016

18. mars 2015 ble Generalforsamling for Markedsføringsforeningen avholdt i Bankkjelleren. Et solid antall oppmøtte (rekord?) sørget for en trivelig og sosial aften med tapas, god drikke og presentasjon fra årets markedsfører Næringsforeningen i Kristiansandsregionen. 

KONSTISTUERT STYRE FOR 2016 ER SOM FØLGER: 

Maja Marum - styreleder
Aleksander Lien - nestleder
Ida Rosåsen - styremedlem
Jim Roger Pettersen - styremedlem
Randi Røinaas Lomeland - styremedlem
Dag Runar Pedersen - styremedlem og kasserer

Christin Dahl - varamedlem
Anne Danielsen - varamedlem
 

Vedlagt følger protokoll for kvelden. 

Som årsberetningen forteller, har MFF hatt et supert år. Gode, solide foredragsholdere og et jevnt, høyt antall deltakere på samtlige frokostmøter. I 2015 satt vi nye rekorder: 127 stk påmeldte til julefrokosten, og hele 145 påmeldte til møtet med Lars Erling Olsen!

Julefrokosten 3. desember 2015

Vinner av Hedersprisen 2015: 

Tulla Wahlstedt 

Styrets begrunnelse: 

Styret har i år valgt å dele ut Markedsforeningens Hederspris. Denne prisen er blitt utdelt 4 ganger, sist gang i 2012, da prisen gikk til Galleri Bi-Z.  

Årets Hederspris går til en person som gjennom en lang karriere har jobbet med flere titalls nasjonale og regionale merkevarer. Vedkommende har opplevd både opp- og nedturene i en turbulent bransje, men har stått stødig gjennom flere stormer helt fra 70-tallet og frem til i dag. 

Årets Hedersprisvinner er også meget kultur- og samfunnsengasjert. Vedkommende har innehatt flere styreverv og bidratt i en rekke initiativ for å sikre likestilling og et levende kulturliv på Sørlandet. Med ektefølt engasjement og en god porsjon viljestyrke, går vedkommende ”the extra mile” for å skape verdi for kundene sine. Vinneren har gjort seg fortjent til egen bedrifts suksess gjennom hardt arbeid, entusiasme og godt lederskap.

Årets Hedersprisvinner har skapt en internkultur preget av lojale medarbeidere, og beskrives som en raus og involvert sjef. Dette sier en av de ansatte om hedersprisvinneren, som vi nå kan røpe er ei dame:

"Hadde jeg fått motorstopp på Hovden på julaften, ville hun sluppet alt og kjørt opp for å hjelpe. Faglig har hun en ypperlig teft for hva som er god markedsføring - både tekstlig og visuelt. Hun er detaljfokusert og opptatt av å sikre høy kvalitet på leveransene, og strekker seg vanvittig langt for å gi kundene god service". 

Styret i Markedsføringsforeningen har gjennom flere år, og fra ulike hold, blitt tipset om at denne kvinnen fortjener Hedersprisen. Derfor er det en stor glede å kunne avsløre at Hedersprisen 2015 går til daglig leder i landsdelens største og eldste reklamebyrå: TULLA WAHLSTEDT i Aptum Kommunikasjon!


Vinner av Årets Markedsfører i Vest-Agder 2015: 

Næringsforeningen i Kristiansandsregionen

Juryens begrunnelse: 

Årets markedsfører 2015 har jobbet strategisk bevisst over tid, og kan vise til svært konkrete resultater det siste året. Suksessen er oppnådd gjennom hardt, målrettet og systematisk markedsarbeid, med grobunn i en håndfast markedsstrategi som premisslegger for arrangementer og markedsføringstiltak. Virksomhetens aktiviteter holder en jevnt høy kvalitet, og er i seg selv blitt en viktig markedskanal mot målgruppens egne medlemmer. 

Med en markedsstrategi som blant annet omhandler å sette virksomheten på kartet i næringspolitiske spørsmål, er det ingen tvil om at foreningen er blitt en tydelig meningsbærer i politiske saker. Tallenes tale bekrefter en nærmest dobling av mediesaker i flere medieflater. 

Virksomhetens egen medlemsundersøkelse bekrefter juryens inntrykk av at årets vinner evner å leve opp til verdiene sine; handlekraftig og engasjert. Gratulerer med tittelen Årets markedsfører 2015: Næringsforeningen! 

Presentasjon Christian Rangen

Torsdag 19.november ble en morgen i fremtidens tegn! Strategi- og innovasjonsrådgiver Christian Rangen utfordret, inspirerte og involverte de over 30 deltakerne som møtte opp på Ernst. Fra NASA, droner og boring på asteroider til faktiske lokale bedrifter som allerede leverer innovative løsninger - kan vi bare konkludere: fremtiden er full av spennende muligheter!

Her kan du laste ned Christians presentasjon. 

 

Ikke glem å melde deg på vår store julefrokost 3. desember! Vi kårer Årets markedsfører 2015, det blir et fantastisk prisdryss og nydelig julemat. Meld deg på i dag!


Presentasjoner Rune Wikstøl

Torsdag 29. oktober samlet vi nærmere 40 deltakere til et praktisk og matnyttig skrivekurs med språkrøkter Rune Wikstøl fra NTB Arkitekst. Rune gikk konkret til verks med tips til å skrive bedre pressemeldinger, mer effektive titler og tydligere tekster - til alle flater. 

Du kan laste ned Runes tre presentasjoner her: 

Styreleder i MFF, Maja Marum, ønsker foredragsholder Rune Wikstøl velkommen.


Vi håper å se deg ved årets to siste arrangementer: 

Strategi og innovasjon for fremtiden med Christian Rangen og Årets store julefrokost! 

Generalforsamling 2015 avholdt

19. mars 2015 ble Generalforsamling for Markedsføringsforeningen avholdt i Bankkjelleren. Oppmøtte sørget for en særs hyggelig aften med tapas, god drikke og presentasjon fra årets markedsfører Palmesus. 


Palmesus deler sine tanker, tall og imponerende vekst. En virkelig verdig vinner av prisen Årets Markedsfører! 

Konstistuert styre for 2015 er som følger: 

Maja Marum - styreleder
Aleksander Lien - nestleder
Ida Rosåsen - styremedlem
Rune Isaksen - styremedlem
Dag Runar Pedersen - styremedlem og kasserer
Kristin Molnes - styremedler

Christin Dahl - varamedlem
Anne Danielsen - varamedlem


Avtroppende styreleder Aleksander Lien overrekker MFF´s historiske protokoll til styrets nye leder, Maja Marum.
generalforsamling 2015

Vedlagt følger protokoll for kvelden. 

Til slutt et utdrag fra Markedsføringsforeningens (tidligere Kr.Sands Salgs- og Reklameforening) protokoll - datert til april 1966: