Back to All Events

Hvorfor bør din bedrift ha en digital strategi?

  • Radisson Blu Caledonien Hotel Vestre Strandgate 7 4610 Kristiansand Norge (map)

Kjøpsprosessene er i endring i samtlige bransjer. Kundene orienterer seg annerledes enn tidligere. Bedriftermå i større grad ha en digital strategi for å skape et godt samspill mellom ulike kanaler for å tiltrekke og konvertere nye kunder. En digital strategi er et viktig styringsdokument for deg og din bedrift. En digital strategi skal være tett knyttet opp mot virksomhetens mål, og skal vise hvordan bedriften skal engasjere potensielle og eksisterende kunder.

Komplisert kundereise
I dagens kundereise, er det kritisk for din bedrift å kjenne til hvilken reise kunden går gjennom før, under og etter kjøpsbeslutningen er tatt. Kundene forholder seg til flere kanaler før de foretar et kjøp. Kundereisen har aldri vært mer komplisert med økt tilvekst av potensielle kontaktpunkter (touch points), steder der kundene møter bedriften. Et godt samspill mellom kanalene er avgjørende for å målrette og tilpasse budskapet til de ulike stegene i kjøpsprosessen.

Hvordan kvalifisere leads og øke salget ditt?
Det er liten tvil om at dagens kunder er komplekse. De har bred tilgang på informasjon, de stiller høye krav og er ekstremt selektive på hva de bruker tiden sin på. Bedrifter må i større grad teste budskapene i ulike kanaler for å etablere en kanalmiks som konverterer nye kunder. Hva skal du med masse trafikk hvis det ikke blir salg? Når kunden først har vist interesse, må vi ha en klar og tydelig salgsprosess for hvordan vi «varmer opp leads». Hva har kunden behov for i de ulike stegene i kjøpsprosessen? Vær bevist på hvilke kunder du bruker tid på og omvendt.

På dette seminaret vil du lære:
1. Hvorfor er det viktig med en digital strategi for å lykkes i dagens marked?
2. Hvordan kan bedriften sette SMART’e mål for digital markedsføring?
3. Hvordan etablere en effektiv kanalmiks i digitale medier?
4. Konverteringssporing: Hvilke KPI’er er viktige og avgjørende for å måle fremgang og suksess?
5. Hvordan du kvalifiserer potensielle leads?
6. Hvorfor digitale verktøy er så viktig?

Ronnie Johnsen, Salgsansvarlig og Digital forretningsutvikler i Scandinavian Technology Institute kommer. Ronnie Johnsen har over 15 års erfaring innenfor salg, ledelse og forretningsutvikling. Han har bygget opp flere salgsorganisasjoner som kan vise til sterk vekst, senest som salgsdirektør i Wittusen & Jensen. Han har i de senere årene spesialisert seg innenfor digital forretningsutvikling, og er genuint opptatt av å skape resultater og bidra til innovasjon og smarte digitale løsninger som løser kundebehov.

Meld deg på her --> goo.gl/RPwNDd

Pris: 300,- for medlemmer/600,- for ikke-medlemmer
Frokost fra kl. 08.00. Foredrag fra kl. 08.30.
Sted: Radisson Blu Caledonien Hotel