Back to All Events

Vanens makt og merkevarer i den digitale tid

  • Radisson Blu Caledonien Hotel Vestre Strandgate 7 4610 Kristiansand Norge (map)

Teknologien har endret markedsføringsfaget. Har digitale kundereiser, performance marketing, influencers, Google analytics og Facebook gjort merkevarer overflødig? Olsen mener i dette foredraget at svaret på dette er NEI! Det betyr likevel ikke at vår digitale tid ikke påvirker hvordan man må bygge sterke merkevarer og ta hensyn til endringer i medier og kjøpsprosesser. Olsen viser deg hva du bør tenke på og hvordan digitale muligheter ikke svekker, men styrker merkevarenes betydning.

Vi liker å tro at vi tar rasjonelle og reflekterte valg. Sannheten er at vi ikke alltid er så reflekterte som vi tror. Ofte fatter vi bare de samme beslutningene vi fattet forrige gang vi sto i samme situasjon. Den ubevisste vanen har ofte store konsekvenser uten at vi selv er klar over det. Virksomheter som ikke tar vaner på alvor i sine beslutninger om strategi, innovasjon og kommunikasjon står i fare for å gjøre dyre feil. I dette foredraget vil Lars Erling Olsen forklare hva vaner er og hvorfor vaner er så viktig å forstå i markedsføring. Olsen vil også gjennom modellen om vaneløkker (habit loops) forklare hvordan vaner etableres, opprettholdes og potensielt kan brytes.

Pris medlem/ikke-medlem: 300,-/600,-

Sted: Radisson Blu Caledonien Hotel

Tid: Frokost fra kl. 08.00 - 08.30. Foredrag fra kl. 08.30 - cirka 10.30

Meld deg på her!

Litt om Foredragsholderen: 

Lars Erling Olsen holder praktiske og faglige foredrag om markedsføring, merkevarebygging og påvirkning. Han er professor ved Handelshøyskolen BI, og en av Norges ledende eksperter på merkevareledelse, markedskommunikasjon og forbrukeratferd. Han er medforfatter på bestselgeren «Merkevareledelse» (2016) og er aktuell med ny fagbok i markedskommunikasjon i 2017. Olsen er en aktiv forsker og har publisert en rekke vitenskapelige artikler i ledende internasjonale tidsskrifter. Han har en doktorgrad fra BI og har vært instituttleder ved institutt for markedsføring ved Høyskolen Kristiania. Lars ble utnevnt som professor i markedsføring i en alder av 37 år – noe som da gjorde han til del av en gruppe på bare 2% av norske professorer under 40 år. Han har lang praktisk erfaring i markedsføring – både som ansatt i dagligvareindustrien, men også i senere år som konsulent for norske og internasjonale merkevarer. Lars har også deltatt i og drevet bedriftsinterne merkevareskoler.

Earlier Event: March 28
Velkommen til Generalforsamling!