Sommerfest!
Jun
20
5:00 PM17:00

Sommerfest!

Vi har en hemmelighet i skya.

Hvis du kommer på vår sommerfest skal vi fortelle hvordan man forteller om noe man ikke har lov til å fortelle om. Og alt foregår i skya. Nærmere bestemt i Skybar på Caledonien. Der kommer Sebastian Bredal, en av Norges mest anerkjente vinsmaker og vinimportør. I tillegg kommer Nøgne Ø – øleventyret fra Grimstad. Begge selger produkter de ikke kan fortelle om. Men de har noen hemmelige triks på lur. Og disse triksene deler de med oss. Og ikke minst; de deler smaksprøver på både vin og øl også.

Vin og øl blir krøll, sies det. Ikke hos oss. Hos oss blir det fest. Velkommen til sommerfest med MFF!

NB! Begrenset antall plasser - så her blir det førstemann til mølla!

Pris: 350,-/450,- (medlem/ikke-medlem)

Prisen inkluderer tapas, smaksprøver, foredragsholdere og lokalleie.

Påmelding finner du her: https://bit.ly/2WhSkOU

View Event →
Vanens makt og merkevarer i den digitale tid
Apr
25
8:00 AM08:00

Vanens makt og merkevarer i den digitale tid

Teknologien har endret markedsføringsfaget. Har digitale kundereiser, performance marketing, influencers, Google analytics og Facebook gjort merkevarer overflødig? Olsen mener i dette foredraget at svaret på dette er NEI! Det betyr likevel ikke at vår digitale tid ikke påvirker hvordan man må bygge sterke merkevarer og ta hensyn til endringer i medier og kjøpsprosesser. Olsen viser deg hva du bør tenke på og hvordan digitale muligheter ikke svekker, men styrker merkevarenes betydning.

Vi liker å tro at vi tar rasjonelle og reflekterte valg. Sannheten er at vi ikke alltid er så reflekterte som vi tror. Ofte fatter vi bare de samme beslutningene vi fattet forrige gang vi sto i samme situasjon. Den ubevisste vanen har ofte store konsekvenser uten at vi selv er klar over det. Virksomheter som ikke tar vaner på alvor i sine beslutninger om strategi, innovasjon og kommunikasjon står i fare for å gjøre dyre feil. I dette foredraget vil Lars Erling Olsen forklare hva vaner er og hvorfor vaner er så viktig å forstå i markedsføring. Olsen vil også gjennom modellen om vaneløkker (habit loops) forklare hvordan vaner etableres, opprettholdes og potensielt kan brytes.

Pris medlem/ikke-medlem: 300,-/600,-

Sted: Radisson Blu Caledonien Hotel

Tid: Frokost fra kl. 08.00 - 08.30. Foredrag fra kl. 08.30 - cirka 10.30

Meld deg på her!

Litt om Foredragsholderen: 

Lars Erling Olsen holder praktiske og faglige foredrag om markedsføring, merkevarebygging og påvirkning. Han er professor ved Handelshøyskolen BI, og en av Norges ledende eksperter på merkevareledelse, markedskommunikasjon og forbrukeratferd. Han er medforfatter på bestselgeren «Merkevareledelse» (2016) og er aktuell med ny fagbok i markedskommunikasjon i 2017. Olsen er en aktiv forsker og har publisert en rekke vitenskapelige artikler i ledende internasjonale tidsskrifter. Han har en doktorgrad fra BI og har vært instituttleder ved institutt for markedsføring ved Høyskolen Kristiania. Lars ble utnevnt som professor i markedsføring i en alder av 37 år – noe som da gjorde han til del av en gruppe på bare 2% av norske professorer under 40 år. Han har lang praktisk erfaring i markedsføring – både som ansatt i dagligvareindustrien, men også i senere år som konsulent for norske og internasjonale merkevarer. Lars har også deltatt i og drevet bedriftsinterne merkevareskoler.

View Event →
Velkommen til Generalforsamling!
Mar
28
5:00 PM17:00

Velkommen til Generalforsamling!

MØT BRANSJEKOLLEGER TIL EN HYGGELIG ETTERMIDDAG 28 .MARS KL 17!

Vi møtes for å markere et fantastisk godt år i Markedsføringsforeningen sammen med våre kjære medlemmer! Vi kombinerer årsmøtet med god mat og drikke. Hver medlemsbedrift får gratis inngang for tre personer!

Agenda:

  • Årsmøte

  • Servering av nydelig mat og god drikke med et underholdningsinnslag eller to

Arrangementet er gratis for inntil tre personer pr. medlemsbedrift.
Ikke-medlemmer kr 300,-

Bindende påmelding innen 22. mars.

Meld deg på her!


Dokumenter:

Last ned årsberetningen her

Forslag til endring av statutter

Årsregnskap 2018

View Event →
Hvorfor bør din bedrift ha en digital strategi?
Jan
24
8:00 AM08:00

Hvorfor bør din bedrift ha en digital strategi?

Kjøpsprosessene er i endring i samtlige bransjer. Kundene orienterer seg annerledes enn tidligere. Bedriftermå i større grad ha en digital strategi for å skape et godt samspill mellom ulike kanaler for å tiltrekke og konvertere nye kunder. En digital strategi er et viktig styringsdokument for deg og din bedrift. En digital strategi skal være tett knyttet opp mot virksomhetens mål, og skal vise hvordan bedriften skal engasjere potensielle og eksisterende kunder.

View Event →
To hull i veggen – hvordan markedsføre og skape engasjement for lavinteresseproduktet strøm
Sep
6
8:00 AM08:00

To hull i veggen – hvordan markedsføre og skape engasjement for lavinteresseproduktet strøm

Det startet på kjøkkenbordet hjemme hos Gunnar i Kristiansand i 1999. I dag er NorgesEnergi en av landets ledende lavprisaktør i strømmarkedet. På frokostmøtet får du høre hvordan markedsføring, merkevare og kommunikasjon har stått sentralt på veien, og får innsikt i det nyeste kampanjekonseptet strømleverandøren har utarbeidet for å få oppmerksomhet rundt noe så lite spennende som strøm.

View Event →
Enkel og effektiv brukertesting!
Apr
5
8:00 AM08:00

Enkel og effektiv brukertesting!

Har du ikke vært på foredrag med Ida Aalen, er det jammen på tide! Ida har utgitt to bøker om sosiale medier og er fast kommentator i Dagens Næringsliv. Ekspert på effektiv brukertesting, kommer hun for å gi oss 5 effektive teknikker og enkle teknikker du kan ta i bruk i morgen. 

View Event →
Effektboka: 10 grunnleggende regler for å lage effektiv reklame. Internasjonal best practice i et praktisk perspektiv.
Jan
25
8:00 AM08:00

Effektboka: 10 grunnleggende regler for å lage effektiv reklame. Internasjonal best practice i et praktisk perspektiv.

Effektboka er laget som praktisk anvendbart verktøy for markedsførere og ledere i norsk næringsliv. Den oppsummerer internasjonal best practice til ti tommelfingerregler - hver regel forklares med et norsk effektcase. I dette frokostmøtet ser vi på funnene og blir litt klokere!

View Event →
Big data i praksis!
May
26
8:00 AM08:00

Big data i praksis!

Hvilken nytte kan vi ha av "big data" - og hva skal til for å lykkes? Hvordan kan big data brukes av deg som markedsfører? Dette frokostmøtet er en god anledning for den moderne markedsfører å bli bedre kjent med buzz-ordet "Big data"!

View Event →
Halvdagskurs med fokus på digital markedsføring
Feb
25
8:00 AM08:00

Halvdagskurs med fokus på digital markedsføring

Fremtiden vil preges av nye medier og digitale markedsføringsmetoder, og behovet for digitale hoder i markedsavdelingen øker. På dette halvdagskurset ser vi nærmere på hvilken kompetanse markedsavdelingen trenger for å mestre digitale markedsaktiviteter. Vi dykker ned i effektive markedsføringsmetoder som søkemotormarkedsføring, remarketing og videomarkedsføring på YouTube.

 

View Event →
Social Sør 2016!
Jan
28
8:00 AM08:00

Social Sør 2016!

Velkommen til den største heldagskonferansen om sosiale medier i Kristiansand! For andre år på rad arrangerer OMG Social Sør i samarbeid med MFF. Her skal du få inspirasjon og verktøy til å gjøre en enda bedre jobb i morgen. 

View Event →